Başarılı ve uyumlu bir çalışma ekibi oluşturmak için 10 pratik adım

Yönetim sanatında profesyonellik tek başına başarıyı garanti etmek için yeterli değildir. Tutarlı bir ekip elinizde olmazsa başarısızlığa mahkum olursunuz.

Bu gerçek, girişimcileri ve şirketleri insan kaynaklarına cömert bir şekilde yatırım yapmaya teşvik ediyor ve bu da yıldan yıla yüksek eğitim ve öğretim faturalarını açıklıyor. 

Ayrıca Silikon Vadisi'ndeki Twitter ve Facebook gibi teknoloji şirketlerinin çalışan memnuniyetine dayalı ve ekip çalışmasına uygun ortam yaratan iş modelinin başarısı da oyunun kurallarını değiştirdi.

Uyumlu bir çalışma ekibi oluşturmak ve yönetmek, bazılarının beklediği gibi kolay bir iş değildir ancak bu makalede ele alacağımız bazı standartlara bağlı kalmayı gerektirir.

Uyumlu ve Yüksek Performanslı Bir Çalışma Ekibi Nasıl Oluşturulur: Adım Adım Kılavuz

Ekibimiz, şirketlerin ve girişimcilerin hızlı büyümesine ve verimliliği en düşük maliyetle artırmasına yardımcı olmak için başarılı ve uyumlu bir çalışma ekibi oluşturmanın en önemli pratik adımlarını anlattı.

uyumlu bir ekip oluşturmak
uyumlu bir ekip oluşturmak

1. Profesyonelleri işe alın 

Hiç şüphe yok ki başarılı bir çalışma ekibi oluşturmak, yetenek ve yetkinliklere güvenmekten kaynaklanmaktadır ve bu da, tüm başvuruların dikkatle değerlendirilmesi için yeterli zaman ayrılmadan başarılamaz.

İşe alım sürecinin iki aşamaya bölünmesi tercih edilir; bunlardan ilki, akademik kanıtlara ve mesleki deneyime dayalı ilk seçimdir.

İkinci aşama ise başvuru sahibinin kişiliğini ve şirket kültürüne uygunluğunu tanımanızı sağlayacak doğrudan iş görüşmesinin yapılmasıdır. Çevrimiçi bir işletme yönetiyorsanız, sizi serbest çalışanların nasıl seçileceği ve işe alınacağı hakkındaki makalemize göz atmaya davet etme fırsatını değerlendiriyorum.

Kılavuz, serbest çalışanın becerilerini onaylanmadan önce nasıl kontrol edeceğinizi öğrenmenize yardımcı olacak, böylece kaybedenlere bahis yaparak zaman ve çaba harcamanızı önleyecektir. Bir diğer önemli nokta ise insan kaynağının kalitesinin ve verimliliğin artırılmasına yardımcı olacak eğitime yatırım için hatırı sayılır bir bütçe ayırmaktır. 

2. Proje planını belirleyin

Önceden planlama yapmak ve çalışanların güvenini kazanmak, tatmin edici sonuçların elde edilmesine katkıda bulunacaktır, bu nedenle öncelikle çalışma ekibini projenin yapılabilirliği konusunda ikna etmek gerekir. Bu, net bir zaman çerçevesine sahip bir eylem planı geliştirilerek gerçekleştirilir.

Çalışan doğası gereği belirsizlikten ve risk almaktan hoşlanmaz. Proje planındaki bazı hataların ve eksikliklerin düzeltilmesine yardımcı olabileceğinden, görüş ve öneri almak için proje ayrıntılarını ekibe de sunabilirsiniz.

Bir diğer önemli not da, plan hazırlanırken kalıpların dışında düşünmenin gerekliliğidir, bu da ekibe ek bir zorluk ve teşvik sağlar.

3. Görev ve sorumlulukların dağılımı

Çalışma ekibinin etkin yönetimi, görevlerin doğru dağıtımıyla temsil edilir; bu da rollerin paylaşılmasına ve her bireyin kendi sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olmasına yardımcı olur.

Bu adım, özellikle çalışma ekibinin üyeleri arasındaki ilişkinin çoğu zaman dostane olmaması nedeniyle, en yüksek düzeyde performansı ve bağımlılıktan kaçınmayı sağlar.

Toplantılarda herkesin birbirine saygı gösterdiği doğrudur. Üyeleri kişisel tarafta bir araya getiren ilişkinin doğasını bilmek ne kadar zor. Görev dağılımı arzulara göre değil becerilere göre gerçekleşir.

Çalışan, liderin otoritesinin varlığını ve rolünün tamamlayıcı olduğunu, daha fazlası olmadığını hissetmelidir.

Ayrıca ekibin kontrolünü kaybetmemek için çok fazla kayırmacılıktan kaçının, özellikle kibir hızla ruhlara sızdığı ve çalışanların kişisel hırsları dizginlenemediği için. 

4. Etkili iletişim

Uyumlu bir çalışma ekibi oluşturmanın, en önemli ekip çalışması becerilerine ilişkin bilgi gerektirdiğini ve bunların arasında katılım ve iyi dinlemenin en önemlileri olduğunu unutmayın.

Yeterince tartışılmayan herhangi bir sorun veya kısım gelecekte zor bir soruna dönüşeceğinden, sessiz ekip hızla çökmeye ve dağılmaya karşı savunmasızdır.

Tüm ekip üyelerinin karar alma sürecine dahil olmasını sağlamak için yapıcı diyalog ve görüş alışverişi kültürü teşvik edilmelidir.

Çalışma ekibinin tüm üyeleriyle ilişkilerde tevazu da gereklidir; bu, etkili iletişimin sağlanmasına ve güven köprülerinin güçlendirilmesine yardımcı olur.

Örneğin, utançtan ve soruna eşlik eden olumsuz etkiden kaçınmak için, özel durumlar dışında bir mürettebat üyesinin performansı azarlanmamalı veya eleştirilmemelidir.

5. Çalışma koşullarının iyileştirilmesi 

Projelerin onaylanan termin tarihleri ​​içerisinde tamamlanmasıyla en iyi performansı talep etmeden önce ideal çalışma koşullarının sağlanması gerekir.

Bu, özellikle zihinsel yönün verimlilik düzeyi üzerinde çok etkili olması nedeniyle mürettebatın tüm enerjisiyle çalışmasını sağlar. Çalışma ortamı aşağıdaki önlemlerin alınmasıyla iyileştirilebilir:

  • Proje yönetimi yazılımını kullanın ve ekibin kullanımına sunun.
  • Konforlu ofis ekipmanları, özellikle aydınlatma, sandalyeler ve bilgisayarlar sağlayın.
  • Dinlenme sürelerini benimsemek ve çalışma rutinini bozmak.
  • Mümkünse çalışanların evden çalışmasına izin verin.
  • Çalışanlara yemek kuponları veya bazı ekstra avantajlar sağlayın.
  • Zaman zaman takıma özel partiler organize etmek.

6. Duygusal zekayı kullanın 

Büyük liderler, duygusal zekanın önemini, özellikle de sağlıklı bir tartışma ortamı yaratma ve sorunları minimum çabayla çözme konusundaki etkili rolünü takdir ederler.

Aynı zamanda farklı durumlara uyum sağlamaya ve aşırı duyguları dizginlemeye de olanak tanır.

Konuyla ilgili detaylı bir yazıya daha sonra tekrar gelebiliriz ancak ekibi yönetmek için duygusal zekayı kullanmanın faydalarını şu noktalarda özetleyebilirim:

  • Başkalarını iyi dinlemek ve gerekli düzeyde sempati ifade etmek.
  • Ekip üyelerinin prestijinin ve takdirinin tadını çıkarın.
  • Tepkileri tahmin ederken diğer insanların düşüncelerini okuyun.
  • Sağlam tartışma ve ikna kolaylığı.

7. İnisiyatif alın

Başarılı yönetici otorite ve liderlikle aynı anda evlenir ve ekibi kontrol altında tutmak için kendisine verilen tüm yetkileri kullanır.

Ayrıca, gelecekteki herhangi bir senaryoyla başa çıkmanın yolunu iyi hazırlayarak, beklenen sorunlara proaktif bir bakış açısına sahip olmak gerekir.

Başarılı yönetici aynı zamanda korkaklık veya teslimiyetle de karakterize edilmez.

Tam tersine takımı motive etme ve alternatif planlar geliştirme yarışında buluyorsunuz onu.

Ekibin çöküşünü boş boş seyretmemeli, inisiyatif alarak çözüm üretmeli ve kararlı kararlar almalısınız.

Örneğin, bir tartışma meydana geldiğinde, konu çalışanın tutuklanmasına veya şirketten nihai olarak ihraç edilmesine kadar varsa bile sorumluları cezalandırmaktan asla çekinmeyin.

8. Esneklik 

Sadece rakamlara ve sonuçlara dayalı yönetim dönemi bitti. Uzmanlar, insan kaynaklarının oluşumunda giderek psikolojik boyutun önemine işaret ediyor.

Herkes, özellikle sıkıcı ofis görevleri söz konusu olduğunda, baskı altında veya yoğun bir programla çalışmaktan hoşlanmaz.

Burada esneklik, çalışanların rolleriyle ilgili memnuniyetini artırmaya yardımcı olduğundan, uyumlu ve uyumlu bir çalışma ekibi oluşturmada çok önemli bir rol oynuyor.

Örneğin çalışanların uzun saatler boyunca ofisten çalışmaları gerekmemeli ve bazı durumlarda uzaktan çalışmaya güvenmek tercih edilebilir.

Ayrıca bir ekip üyesinin performansı bir projeye göre değerlendirilmemeli, bu nedenle onu başka bir projeye transfer etmek veya eğitim kurslarına tabi tutmak tercih edilir.

9. Düzenli olarak toplantılar düzenlemek

Toplantılar, ekibin projede karşılaştığı sorunlara ve zorluklara daha yakından bakmak için tek fırsattır ve bu nedenle bunlardan tam anlamıyla yararlanılmalıdır.

Tartışmayı çerçevelemek için otoriterliği kullanmaktan kaçının. Uzmanların çoğu, çalışanlara sorunlarını dile getirebilecekleri bir alan verilmesini öneriyor. Ekibi etkilemek ve projenin ilerleyişi konusunda ona güvence vermek için duygusal zeka becerileri de kullanılmalıdır; çünkü çoğu çalışan, büyük ölçüde karizmaya ve prestije sahip bir yöneticiye güvenme eğilimindedir.

Ayrıca diyaloğun buluşma noktaları tablosundan kaybolmasına izin vermemelisiniz, aksi takdirde kendinizi gereksiz sorunlarla uğraşmak zorunda kalırsınız. 

10. Teşvik ve ödüller sağlayın

Nazik sözler ve boş övgüler zamanla etkinliğini yitirir, bu nedenle ekibi motive etmenin başka yollarını düşünmek zorunludur.

Ödül ve teşvik vermek, rekabet edebilirlik düzeyinin artmasını ve üretkenlik üzerindeki olumlu etkisini garanti etmesi nedeniyle performansı artırmanın etkili bir yoludur. Teşvikler maddi ikramiyelerle sınırlı olmayıp, küçük bir parti düzenlemek veya çalışanların iş günü bitmeden işten ayrılmasına izin vermek gibi sembolik de olabilir.

Ayrıca seçkin kişilere ücretsiz tatiller verebilir veya en azından onları yurtdışına çalışma görevlerine gönderebilirsiniz. 

Çözüm

Başarılı bir iş ekibi oluşturmanın sihirli bir formülü veya şablonu yoktur, ancak yukarıdaki adımların maksimum etkinlik ve uyum elde etmenize yardımcı olacağı kesindir.

Ayrıca çalışma ekibi, iç politikalara, çalışma koşullarına ve insan kaynakları departmanının profesyonelliğine göre bir şirketten diğerine farklı şekilde gelişecektir. Yazının çalışma ekibinin başarısını etkileyen en önemli faktörlere önemli ölçüde değindiğini umuyorum, yorum kısmında sorularınızı sormaktan çekinmeyin.

Ayrıca özel bir projeye başlamayı planlıyorsanız, sıfırdan marka yaratmanın adımları konusunda profesyonel rehberimize başvurmanızı tavsiye ederim, bu da yeni başlayanların yaptığı birçok hatanın önüne geçmenizi sağlayacaktır. Son olarak sizi site ekibine desteğinizi ifade etmenin en iyi yolu olan makaleyi arkadaşlarınızla paylaşmaya davet ediyorum.

MITA SGTINF
By : MITA SGTINF
My name is Duc "JOSEF" Le and I work in Digital Marketing at Mageplaza and BlogAvada. Mageplaza offers a comprehensive collection of over 230 extensions that are designed to work seamlessly with the latest versions of Magento 2 (Adobe Commerce). Meanwhile, BlogAvada is a blog that serves as a platform for sharing information related to websites, mobile apps, e-commerce, digital marketing, and other related topics. I encourage you to visit our websites to learn more about what we have to offer.
Yorumlar