seo

Alt etiketi: Görsellerinizin SEO Performansını Artırın

Alt etiketi veya alternatif metin olarak da adlandırılan alternatif metne muhtemelen aşinasınızdır. Alternatif metin aslında kendi başına bir etiket değil, resim etiketinin bir özelliğidir. Ancak dilin yanlış kullanılması nedeniyle "alt etiketi" terimi yaygınlaştı. Alternatif metin, arama motoru optimizasyonu (SEO) olarak da bilinen doğal referanslama için oldukça önemlidir.

Alternatif metin, görüntünüzün SEO'su üzerinde sandığınızdan daha büyük bir etkiye sahip olabilir. Alt niteliklerin dahil edilmemesi, arama motoru sıralamalarınız üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir. Birçok SEO uzmanı, web sitelerinin web üzerindeki konumunu optimize etmenin bir yolu olarak alternatif metni uygulamalarına dahil eder.

Alt etiketi Görsellerinizin SEO Performansını Artırın
Alt etiketi Görsellerinizin SEO Performansını Artırın

Alternatif metin neyi temsil eder?

Alternatif metin olarak da bilinen alternatif metin, bir görselin içeriğini ve bağlamını tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Alt metin, görsel görüntülenemediğinde internet kullanıcıları tarafından görülebildiği gibi, arama motorları tarafından da görülebilir. Alternatif metin, arama motorları için önemlidir çünkü görselleri görüntüleyecek yazılıma sahip olmadıkları için görselin konusunu tanımlamalarına olanak tanır. Ayrıca internette gezinmek için ekran okuyucu kullanan görme engelli bireylere görselin açıklamasını sağlamak amacıyla alternatif metin de kullanılabilir.

Alt özelliğinin önemi

Alternatif metin, bir web sayfasının önemli bir öğesidir ve içeriğinin anlamlı olmasını sağlamak için dikkatli bir değerlendirme ve planlama gerektirir. Resimler veya başlıkları çeşitli nedenlerden dolayı ekranda görüntülenemiyorsa, alternatif metin bilgiyi arama motorlarına iletecektir. Görseller insanlara anlam taşısa da arama motorları görselleri aynı şekilde görselleştirmez ve konularını belirlemek için alternatif metne ihtiyaç duyar. Bu nedenle alternatif metnin görselde görüneni doğru şekilde yansıtması çok önemlidir. Arama motorları, web sitelerini sıralarken görseller ve içerik arasındaki tutarlılığı da dikkate alır. Alternatif metin, arama motorlarına siteyi konumlandırmak için ihtiyaç duydukları bilgileri sağlar. Yapay zekadaki teknolojik gelişmelere rağmen alternatif metin, bilginin daha hızlı işlenmesini sağlamanın en basit yolu olmaya devam ediyor.

İyi alternatif metin, görsele anlamsal içerik sağlar ve arama motorlarının arama sonuçlarını döndürmesine yardımcı olur. Sonuç olarak, iyi bir alternatif metin, arama motorlarına daha fazla bilgi verir ve bir web sitesini daha üst sıralara taşımak için daha iyi bilgi sağlar. İçerik kullanıcılara ne kadar düşünceli ve yararlı anlatılırsa, arama motoru tarayıcılarının onu anlaması da o kadar kolay olur.

Alternatif metin, interneti engelli kişiler için de erişilebilir kılmak açısından da önemlidir. Görme engelli bireylerin görselleri sözlü olarak anlatarak içeriğini anlamalarını sağlar. Ayrıca alternatif metin, sosyal ağlarda yer alan ve görme engelli bireylere metin açıklamasını yüksek sesle okuyarak görsel içeriğini anlama olanağı sağlayan bir özelliktir.

Alt etiketi ile resim yazısı arasındaki fark

Farklı amaçlara sahip oldukları ancak birbirlerini tamamlayabilecekleri için alternatif metin ile görsel başlığını karıştırmak yaygın bir hatadır. Alternatif metin, görsel görüntülenemediğinde görselin yerine geçer ve arama motorları tarafından doğal SEO referansı için kullanılır. Öte yandan görsel başlığı, kullanıcıların konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olacak ek bilgiler sağlar.

Tüm görsel türleri için bir alt etiketi

JPEG, PNG ve GIF gibi çeşitli formatlardaki görsellere alternatif metinler eklenebilir. Alt etiketleri tüm bu formatlarla uyumludur.

Etkili alternatif metin yazın

Y Bir web sayfasını arama motorları için optimize etmeye gelince, sıklıkla gözden kaçırılan unsurlardan biri görsel alt metnidir. Alternatif metin, görselin kısa bir açıklamasını sağlar ve arama motorlarının görselin içeriğini anlamasına yardımcı olur. Bir web sayfasındaki görseller için alternatif metin yazarken birkaç noktayı akılda tutmak önemlidir:

Alt etiketinizde anahtar kelimeleri dikkatli kullanın

Web sitenizin SEO'sunu iyileştirmeye yönelik yararlı bir ipucu, bir görseli açıklarken bir veya iki alakalı anahtar kelime eklemektir. Ancak dürüst olmak ve aşırıya kaçmamak önemlidir, çünkü arama motorları anahtar kelime doldurma nedeniyle sizi cezalandırabilir. Arama motorları alternatif metninizin kalitesini ayırt edemese de amacınız alternatif metin gerektiren görseli doğru ve kısa bir şekilde anlatmak olmalıdır.

Resmin parçası olan metni dahil et

Erişilebilirliği ve kullanıcı dostuluğu sağlamak için görselde yer alan herhangi bir metnin açıklamasının sağlanması önemlidir. Ancak bilgilerin kopyalanmasından kaçınılması tavsiye edilir. Örneğin, bir sayfanın başlığı bir gösteri gibi belirli bir etkinlik hakkında zaten bilgi taşıyorsa, aynı bilginin gösteri posterini sunan görsele dahil edilmesi gerekli olmayabilir. İçeriğin tekrarlanan bilgilerle aşırı yüklenmesi, içeriğin etkinliğini azaltabilir.

"Dekoratif" görsellere alternatif metin eklemeyin

"Dekoratif" olarak kabul edilen görseller, bir web sayfasına görsel çekicilik amacıyla veya içeriği ayırmak amacıyla eklenen ancak ilgili herhangi bir anlam veya bağlam sağlamayan görsellerdir. Bu nedenle, bu görsellere alternatif metin eklemek, kullanıcının web sayfasını anlamasını iyileştirmeye yardımcı olmayacaktır.

Dekoratif görselleri içerik olarak ele almak yerine web sitesinin kodunda yönetmek en iyi uygulamadır. Ancak görsel unsur olarak dekoratif görsellerin yüklenmesi gerekiyorsa alt text eklenmesine gerek yoktur. Bunun nedeni, ekran okuyucuların bunları görmezden gelecek şekilde tasarlanmış olmasıdır; bu durumda amaçlanan sonuç da budur.

Logo alt etiketini unutmayın

Arama motoru tarayıcılarının arama motorlarına yapılan referanslarda etkili bir şekilde tanınmasını sağlamak için, bir şirketin veya derneğin logosunu İnternet ortamında kullanırken ilgili ayrıntıların sağlanması önemlidir. Açıklamada "şirket logosu" gibi genel bir açıklama kullanmak yerine yapının özel adının yer alması önerilir. Bu, arama motoru tarayıcılarına daha alakalı bilgiler sağlayacak ve etkili referans alma şansını artıracaktır.

CTA düğmelerinizin alternatif metnini düşünün

İlgi çekici bulmasanız bile, "harekete geçirici mesaj" düğmelerinizin alternatif metnini tamamlamak çok önemlidir. Öğenin yalnızca istenen eylemi belirten metin içeren basit bir grafik olması durumunda bunun önemsiz olduğunu varsayabilirsiniz. Ancak durum böyle değil!

Bu gibi durumlarda alternatif metin sağlamak, butonu göremeyen kişilerin bilgiyi daha iyi anlamalarına yardımcı olacaktır. Örneğin şirketinizin sunduğu bir hizmet hakkında bilgi isteyen bir CTA butonunuz varsa "bilgi talebi" gibi bir alt tag kullanabilirsiniz. Benzer şekilde, kullanıcıları şirketle iletişim kurmaya yönlendiren bir CTA düğmesi için uygun bir alt etiket "iletişim isteği" olabilir.

Alt etiketinize asla “Şunun resmi…” veya “Şunun fotoğrafı…” ile başlamayın.

Çok sayıda görsel içeren bir web sayfasında ekran okuyucu kullanıyorsanız, "Sinema mağazası görseli", "Gişe görseli", "Odanın kapı görseli" ve "Resim" gibi açıklamaları dinlemek zorunda kalmak sinir bozucu olabilir. koltuklardan." Görselleri, yardımcı teknoloji sayesinde yüksek sesle okunabilen açıklamalarla değiştiren alternatif metin, bu sıkıntının önlenmesine yardımcı olabilir.

Alternatif metnin, görselin anlamını ve bağlamını aktaracak kadar açıklayıcı ve aynı zamanda kullanıcıya gereksiz yere çok fazla bilgi yüklemesini önleyecek kadar kısa ve öz olduğundan emin olmak önemlidir. Ek olarak, ek bağlam sağlamak amacıyla görselin türünü (portre, illüstrasyon, grafik veya ekran görüntüsü gibi) belirtmek de yararlı olabilir.

İlgili alt etiketlere bazı örnekler

Makalede, görsellerin görme engelli kişiler için ekran okuyucular tarafından okunabilecek kısa bir açıklaması olan görseller için uygun alternatif metin (alt metin) oluşturmanın önemi tartışılmaktadır. Yazar, çeşitli görseller için hem iyi hem de yanlış alternatif metin örnekleri sunuyor.

İlk örnekte resimde bir kış sabahı Eyfel Kulesi'nin altında öpüşen bir çift tasvir ediliyor. Yazar, görselin daha spesifik bir tanımını sağladığı için iyi bir alternatif metnin "kışın Eyfel Kulesi'nin altında öpüşen çift" olacağını belirtiyor. Ancak "bir çift" çok belirsiz olduğundan ve herhangi bir bağlam sağlamadığından geçerli bir alternatif olmayacaktır.

İkinci örnek ise güneş tarafından aydınlatılan bir bahçedeki pembe çiçeğin görüntüsüdür. Yazar, görsel hakkında daha spesifik ayrıntılar sağladığı için iyi bir alternatif metnin "güneşteki pastoral bir bahçedeki pembe çiçek" olacağını öne sürüyor. Ancak, ekran okuyucu kullanan kişiler için yeterli bağlam sağlamadığından, yalnızca "çiçek" ifadesini kullanmak geçerli bir alternatif olmayacaktır.

Üçüncü örnek, yağmurlu bir günde Paris'teki Pont des Arts'ın görüntüsüdür. Yazar, görsel hakkında daha fazla bağlam sağlayan iyi bir alternatif metnin "Yağmurda Paris'teki Pont des Arts" olacağını öne sürüyor. Ancak "Pont des Arts", görüntüyü yeterince ayrıntılı olarak açıklamadığından tek başına geçerli bir alternatif olmayacaktır.

Dördüncü örnek, beyaz zemin üzerine yaşlı bir kadının yüzünün görüntüsüdür. Yazar, görselin spesifik bir tanımını sağladığı için iyi bir alternatif metnin "beyaz zemin üzerinde yaşlı bir kadının yüzü" olacağını belirtiyor. Ancak yeterince spesifik olmadığı için sadece "kadın yüzü" ifadesini kullanmak geçerli bir alternatif olmayacaktır.

Alt etiketleriniz üzerinde çalışmaya yönelik ipuçlarımız

Görsel SEO Hakkında Yanılgıları Ortadan Kaldırmak

Görsel SEO ile ilgili ele alınması gereken bazı yanlış anlamalar vardır. Bunlardan biri alt özelliğini boş bırakmanın arama motoru sıralamanıza önemli ölçüde zarar vermeyeceğidir. Dekoratif görsellerin mutlaka arama motorları tarafından dizine eklenmesi gerekmediği doğru olsa da boş bir alt özelliği, görsel sıralamanızı iyileştirmek için kaçırılmış bir fırsattır. Üstelik bir görselin içeriğini anlamak için alternatif metne güvenen görme engelli kullanıcılar için de iyi bir deneyim sunmuyor.

Bir diğer yanılgı da metin içeren görsellerin SEO açısından daha iyi olduğudur. Aslında arama motorları görselin içinde yer alan metni tanımadığından görselin özünü aktaran, iyi seçilmiş 4 veya 5 kelimeyle tanımlanması önemlidir. Bu yalnızca SEO sıralamanıza yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda içeriğinizi daha erişilebilir ve kullanıcı dostu hale getirecektir.

Son olarak, alternatif metinde anahtar kelime doldurmayı önlemek önemlidir. Bunun yerine görselin kısa ve doğru bir tanımını sağlamaya odaklanın. Bu yönergeleri izleyerek görsel SEO'nuzu optimize edebilir ve web sitenizin genel kullanıcı deneyimini iyileştirebilirsiniz.

MITA SGTINF
By : MITA SGTINF
My name is Duc "JOSEF" Le and I work in Digital Marketing at Mageplaza and BlogAvada. Mageplaza offers a comprehensive collection of over 230 extensions that are designed to work seamlessly with the latest versions of Magento 2 (Adobe Commerce). Meanwhile, BlogAvada is a blog that serves as a platform for sharing information related to websites, mobile apps, e-commerce, digital marketing, and other related topics. I encourage you to visit our websites to learn more about what we have to offer.
Yorumlar