AMP sayfanıza entegre edilecek 6 öğe

Google, mobil cihazlarda web taramasını daha hızlı hale getirmek için AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar) teknolojisini tanıttı. Amaç, sayfa yükleme süresini hızlandırmak ve mobil kullanıcılar için kullanıcı deneyimini iyileştirmektir.

Bazı sınırlamalara rağmen bu sayfaları birçok AMP bileşeniyle özelleştirerek onları daha da kullanıcı dostu hale getirebilir ve dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz. 

AMP sayfalarınızı optimize etmek için işte ekleyebileceğiniz 6 şey!

AMP sayfanıza entegre edilecek öğeler
AMP sayfanıza entegre edilecek öğeler


1. Akordeon gösterisi

<AMP-ACCORDION> etiketi, içeriğin akordeon biçiminde sunulmasını mümkün kılarak kullanıcının bir bölümden diğerine kolayca geçmesine olanak tanır. Bu teknik, bir metni birkaç alt başlıklı paragrafa bölerek mobil kullanıcının kendisini ilgilendiren bölüme hızlı bir şekilde gidebilmesini sağlar.

Akordeon gösterimi için iki seçeneğiniz var:

  • İç içe akordeonlar yani iç içe istiflenerek birden fazla bölümün aynı anda açılmasına olanak sağlar
  • Bir seferde yalnızca bir bölümün açılmasına izin veren, kendiliğinden kapanan akordeonlar.

2. Kenar çubuğu

<AMP-SIDEBAR> etiketini kullanarak entegre olan kenar çubuğu, ziyaretçiye web sitenizde rehberlik etmek için net gezinme sağlar. Bu ek menüyle editörler, ziyaretçinin içeriğin tadını çıkarabilmesi için en uygun arayüz tasarımını sunar.

Kullanıcı tıkladığı anda tıpkı bir mobil uygulamada olduğu gibi ana içeriği açar ve sunar. Kullanıcı deneyimi çok daha keyifli çünkü ana içeriğin okunmasını engellemiyor.

Akordeon görünümü ve kenar çubuğu, site yapınızda hiyerarşik, verimli bir menü oluşturmak için birlikte kullanılabilir.

3. Sosyal medya düğmeleri

Facebook, Twitter, Pinterest… İçeriğinizin tanıtımında bu sosyal ağların önemini hâlâ hatırlamamız gerekiyor mu? Bu platformların tamamen mobil uyumlu olduğunu ve akıllı telefonlarda geçirilen zamanın büyük bir kısmını temsil ettiğini de eklememiz gerekiyor.

Kullanıcının içeriğinizi sosyal ağlarda paylaşmasına olanak tanıyan butonlar uygulayarak ürünlerinizin, hizmetlerinizin veya blog yazılarınızın görünürlüğünü artırırsınız.

4. İzleme pikseli

AMP Piksel, sayfalarınızın sahip olduğu görüntüleme sayısını takip etmenin hızlı bir yoludur. Veriler daha sonra belirlediğiniz bir URL adresine gönderilir. Uzantı yüklenmesini gerektirmeyen yerleşik bir bileşendir.

Sayfanın altına <AMP-PIXEL>etiketini eklememeye dikkat edin. Yalnızca sayfa gövdesinin başlangıcına mümkün olduğunca yakın yerleştirildiğinde etkinleşir.

Bu izleme ile sayfalarınızın nasıl performans gösterdiğini ve bunları nasıl geliştirebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

5. Formlar

AMP teknolojisinin başlangıcında formları mobil sayfalarınıza yerleştiremiyordunuz. Artık <AMP-FORM> betiğiyle formları etkinleştirmek ve biçimlendirmek mümkün.

Bu fonksiyon sayesinde mobil kullanıcılara açılış sayfaları sunabilir, mobil sitenizden veya sosyal ağlarınızdan kolayca potansiyel müşteri elde edebilirsiniz. Potansiyel müşterileri satın alma hunisine çekmek ve satışlarınızı artırmak bir zorunluluktur.

6. Bir ödeme yöntemi

AMP sayfaları ödeme bilgilerinin doğrudan tarayıcıdan istenmesini destekleyebilir. AMP'de ödeme talep etmek için ayrıca belirli bir iFrame'iniz olacak ve bunu "Şimdi Satın Al" düğmesiyle entegre edeceksiniz.

Ancak AMP, JavaScript'i kısıtladığından iFrame kaynağının PaymentRequest'in kullanılamadığı örnekleri de işlemesi gerekir.

Diğer seçenekler şunları içerir:

  • "Satın Al" düğmesini "Sepete Ekle" düğmesiyle değiştirin
  • Kullanıcıları standart bir ödeme formuna yönlendirin

AMP'nin sınırlamalarına rağmen güzel, özelleştirilebilir bir sayfa tasarlamak tamamen mümkündür. Yukarıdaki bileşenler, dönüşümleri en üst düzeye çıkarmak için yapabileceğiniz eklemelerden yalnızca birkaçıdır.

AMP sayfanıza entegre edilecek SSS öğeleri

SSS
SSS


1- Google arama sayfasında AMP'nin anlamı nedir?

Google AMP Görüntüleyici, Google AMP Görüntüleyiciyi destekleyen tarayıcılarda kullanıcı hakkında bilgi toplamanıza olanak tanıyan entegre bir platformdur. Google AMP Görüntüleyici, özellikle kullanıcıların içeriği kaydırmasının beklendiği durumlarda, sistemlerimiz kullanıcı deneyimini geliştirebileceğini belirlediğinde görünebilir.

2- AMP web sayfası tam olarak nedir?

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP), mobil cihaz web sayfalarının performansını artırmak için oluşturulmuş açık kaynaklı bir girişimdir. Proje Google ve Twitter tarafından yönetildi. AMP teknolojisi, akıllı telefon ve tablet kullanıcıları için daha hızlı yüklenen hafif sayfalara olanak tanır.

3- AMP sayfalarının kullanımı SEO açısından fayda sağlıyor mu?

AMP, SEO için bir gereklilik değildir. Sayfa hızını ve mobil deneyimi optimize etmenin çeşitli yolları vardır. AMP belirli durumlarda faydalı olsa da en iyi SEO stratejisi olarak görülmemelidir.

MITA SGTINF
By : MITA SGTINF
My name is Duc "JOSEF" Le and I work in Digital Marketing at Mageplaza and BlogAvada. Mageplaza offers a comprehensive collection of over 230 extensions that are designed to work seamlessly with the latest versions of Magento 2 (Adobe Commerce). Meanwhile, BlogAvada is a blog that serves as a platform for sharing information related to websites, mobile apps, e-commerce, digital marketing, and other related topics. I encourage you to visit our websites to learn more about what we have to offer.
Yorumlar